לצפייה במפגש המלא, לחצו כאן.
מתעניינים בפתיחת חשבון מסחר בחבר בורסה? לחצו כאן>>
גל פרידמן - יו"ר חברת אקווריוס, ומנכ"ל החברה - אריאל גורפונג, התארחו במפגש זום שקיימנו. אקווריוס (Aqurius) פיתחה מנוע בעירה פנימית, השוקל כעשרה קילוגרמים בלבד. החברה הוקמה על ידי פרידמן, גורפונג ושאולי יעקובי - סמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה, בשנת 2014.
רוצים להירשם חינם למפגשי האונליין ולצפות ברשימת המפגשים? לחצו כאן>>
לפי הערכות, שוק המנועים העולמי צפוי להגיע ב-2025 לכ-229 מיליון מנועים בשנה. למנוע שפיתחה אקווריוס אין אמבטיית שמן, מה שמפחית מאוד את התחזוקה. המנוע כאמור יותר קל וגם פחות כבד ופחות מזהם. בין המשקיעים בחברה שתי חברות יפניות מובילות בתחום הרכב, TPR ומוסאשי. כמו כן, מושקעים בחברה מריוס נכט, ד"ר ליאון רקאנטי וקבוצת פז.
למנוע שפיתחה אקווריוס יש נצילות מוכחת של 32.3%, לעומת כ-25% בלבד למנועי הבנזין האיכותיים ביותר הקיימים כיום. למנוע של החברה גם אין צורך במערכת לטיפול בפליטת גזים. אקווריוס מתכוונת להיות שחקנית בתחום הגנרטורים למקומות מרוחקים ונקודות תקשורת, יחידות כוח למשאיות הובלה בקירור, מאריכי טווח לשוק הרכב החשמלי ופתרונות הנעה ימיים.
קראו עוד במגזין:
- סורקי מניות מומלצים לשוק המניות בארה"ב
- "אנחנו רוצים להביא את WIX לשווי של 50 ואפילו 100 מיליארד דולר"
- בחינת כדאיות השקעה באג"ח קונצרני: היכרות עם מונחי יסוד
בתחום הרכב החשמלי החברה מעריכה כי תמכור מאות אלפי יחידות עד 2025, ותצליח להאריך את טווח הנסיעה החשמלי מ-300 קילומטרים ל-800 קילומטרים.
פרידמן ענה לשאלה מדוע החברה עוד לא נרכשה: "זה לא הסרט שלנו להירכש. אף פעם לא דמיינתי שאעבוד בפלטפורמה כל כך מרגשת, שאם רק חלק ממה שהיא מבטיחה האימפקט יהיה כל כך גדול. למכור את החברה? לא בראש מעייניי".
רוצים לפתוח חשבון מסחר עצמאי במיטב דש טרייד? לחצו כאן >>
להרשמה למפגשי האונליין ללא עלות, לחצו כאן>>
האמור בהרצאה זו אינו אמור להכיל את כל המידע הדרוש למשקיע זה או אחר. פעילות המסחר בשוק ההון הינה פעילות הטומנת בחובה סיכון ואינה מתאימה לכל אחד. הדוגמאות המופיעות בהרצאה זו הינן תיאורטיות בלבד, ניתנות לצרכי הסברה והמחשה, ואין הסתמך על הנתונים המופיעים בהן. אין לראות באמור או בכתוב כהמלצה לרכישה ו/או למכירה ו/או לביצוע השקעות, פעולות או עסקאות כלשהן או כתחליף לייעוץ השקעות או שיווק השקעות מתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם. מיטב דש השקעות בע"מ, חברות בשליטתה וכן בעלי מניותיהן, מנהליהן ועובדיהן, לא יהיו אחראים בשום צורה שהיא לנזק ו/או הפסד שייגרם כתוצאה מהסתמכות על האמור בהרצאה זו, אם ייגרמו. כל הזכויות בהרצאה זו שייכות למיטב דש בע"מ והעברת חלקים מתוכנה לאחרים, שימוש בהם או פרסומם בכל דרך שהיא, ללא קבלת אישור מראש ובכתב ממיטב דש השקעות בע"מ, הינה אסורה.
כל הכבוד
חרטה ישראלית
מעבר לשרטוט מאוד כללי אין שום הסבר על אופן הפעולה, כיצד מגיעים לנצילות המדוברת, הספק לנפח, גודל וצריכת דלק, מומנט והספק מול סלד וכיוצב.
מצגת שיווקית למשקיעים אבל לא לאנשים רציניים
זה סוד מקצועי.אתה רוצה שיפרסמו את זה באינטרנט
השקעה בפיתוח מנוע בערה פנימית = השקעה בסוס שהולך למות
"המנוע כאמור יותר קל וגם פחות כבד"?!
היי,
נשמע מעניין - ברכות רבות על ההצלחה!!
מקווה שיצליח!
אם כי נראה שיש עוד הרבה השקעה במנוע עצמו וכמובן בנצילות ההמרה מבערה ליצור החשמל ומשל כמובן הערכות שכבר קיימות - מצבר ובקרת מנועי חשמל שיניעו את הרכב.
פיתח מנוע מסוג חדש הוא מבורך
אולם ניתן לזהות הרבה מאד מקרה תיכון שידרשו פיתרון למשל
איך מקררים את הבוכנה והציר שמתחממים משני הביונים
איך אוטמים את גל הארכובה שרואה את הלחץ הגבוה שימוש ברינגים הפוכים יכפיל את החיכוך
כנראה שנדרש טורבו או קומפרסור כדי להצליח לאורר את המנוע
המחסור בגל תנופה יאלץ עבודה בסלד קבוע ולא משתנה
כנראה שנעשה שימוש במערכת החשמלית כדי לשמר את יציבות המנוע אך מאידך אבדן אנרגיה
פיתחי הפלטה המשותפים יגבילו את הסלד
הבוכנה שיכולה להסתובב תהפוך את ההתאמה בוכנה צילנדר לבעיתית ואת מחזור החיים בין אובראול לקצרה
בהצלחה
בושה. שני אדונים יו"ר והמנכ"ל מדברים על המנוע שמייצר חשמל. דלק מימן להפעלת מנוע. הפעלה של מכונית חשמלים וכו'. פשוט בורות מוחלטת. חוסר ידע והבנה בסיסית בנושאים הנ"ל. יש להם פקפק, מנוע לינארי שהיפנים מייצרים, ואת זה הם מנסים למכור.
יפה באצלחה
איך ולאן נפלטים 68% מהאנרגיה התרמית בזמן פעולת המנוע ? האם יש תרמיל קרור עם מים משאבת סחרור ורדיאטור ?
נראה שזה כן עובד אבל בעל הספק נמוך ביותר ובשום אופן לא יוכל להניע מכוניות , סתם נועד בכדי לגרום למשקיעים להשקיע כסף!!
ללא השוואת הספק ומשקל לעומת המצב הנוכחי- הכתבה ריקה מתוכן אמיתי ולא אומרת כלום!!
הספק? מומנט? כל מנוע של טוסטוס שוקל פחות מ10 ק"ג אבל לא יכול להניע רכב. אגב מנוע 2 פעימות הרבה יותר יעיל ובכל זאת לא משתמשים בו. מזהם מדי. האם זה הפתרון?
צודק לגמרי, בלא פירוט טכני, עקרון פעולה וכ'ו- אין בכתבה מילה אחת מעניינת
כול הכבוד
מרתק!
שטויות. עד אז חברת אלקטריאון הישראלית תשנה את כל כללי המשחק. הפיילוט שלהם בתל אביב ובהמבורג גרמניה הוכיח את היעילות האופטימלית שכל רכב חשמלי צריך. טעינה דרך הכביש, תוך כדי נסיעה. החברה מתקינה באופן חד פעמי יחידות טעינה אלחוטיות בתוך האספלט, על נתיב הנסיעה בעצמו, ובכך הרכב החשמלי נטען מהכביש תוך כדי נסיעה. לא יהיה צורך יותר בעמדות הטענה מסורבלות ויקרות (שאין לי ספק שהרבה מאוד עמדות כאלו ישברו מנהגים גרועים שינסו להתקרב יותר מדי עם הרכב לעמדת הטעינה ואז יעלו עליה וישברו אותה), לא יהיה צורך בתחנות תדלוק וטעינה חשמליות, לא יהיה צורך ברכבים כל כך כבדים ומסיביים. הסוללה עצמה כבדה מאוד וככל שרוצים להגדיל את טווח הנסיעה, כך גדלה הסוללה והמשקל העצמי של הרכב. מסוכן לכשעצמו. ומה גם שבעוד 20 שנים העולם יהיה מלא. מה מלא. מפוצץ בסוללות שעשויות מתרכובות עופרות משומשות שזה אחד הדברים המזהמים ביותר שיכולים להיות על כדור הארץ. איפה יקברו את כל העופרת הזאת? לכן טעינה רציפה תאפשר להקטין את הסוללה למינימום ובכך הרכב יהיה בטעינה מלאה, תמיד. לא תהיה הגבלה. בקיצור הרעיון של המנוע הקטן הוא יפה מאוד, אך נולד בזמן הלא נכון. איחר את המועד.
אלקטריאון בכלל לא עובד. אין טעינה דינמית במהירות נסיעה אמיתית. לא פירסמו בתל אביב דוח טכני כמה טוענים בכלל. סתם הראו אוטובוס סיני נוסע במסלול
אתה נשמע איש שיווק של החברה !
נתחיל בזה שסוללות של רכבים חשמליים עשויים מליתיום ולא מעופרת. דבר שני מה עם הקרינה שפולטים כל הסלילי טעינה מתחת לאספלט?
מנוע מעולה כל הכבוד, רק עד 2025 צריכים להגיע מצברים חדשים , פיתוחם של טויוטה וטסלה ועוד חברות שיתנו טווח נסיע על תעינה אחת לא פחות מ-700 ק"מ וגם כמות טעינות מטורפת, מה תעשו אז?
כמה שוקל מנוע רגיל. כמה כוח מפיק המנוע החדש במשקל הנוכחי. ואיזה חומר
איפה קונים את המנוע?
מעניין. גם יותר קל וגם פחות כבד.
שכחו לציין שגם שוקל פחות.
אכן, 3 תכונות שמשלימות זו את זו.
לא מפרסמים יחס כח סוס לקג ...
כן, ממש קל גם להבין את המסר שמדובר על מנוע לא כבד, אם זה לא כבד זה כנראה ממש קל